mandag den 23. november 2009

Blog#2 + en lille hemmelig tip om video gratis video redigeringsprogram

Tja... jeg har ikke været aktiv, her på det seneste. Jeg har haft travlt med forskellige ting i skolen.
Jeg har også prøvet at finde en gratis video redigerings program på en avanceret level, altså en som er ligeså god som Sony vegas, og det endte med, at jeg fandt mange. Nogle af de gode programmer, som jeg fandt, kunne køres på både linux og windows. Jeg har prøvet at køre et program som kan installere linux programmer på windows, men den lykkedes ikke, at få lyden frem. Programmet hedder "andlinux", hvis i ville vide det. Men altså, jeg fortsatte med at finde et programmet og endte med at finde programmer som:
Wax
aidemux
avs4you
kdenlive(linux)
kino (linux)
open movie maker (linux)

Deraf fandt jeg så ud af, at jeg måtte prøve en linux operativ system. Jeg har prøvet det før så det er ikke noget problem. Det eneste problem, det var, at jeg måtte lave en backup, af alle mine skolefiler, som jeg har på min harddisk. Det brugte jeg så lang tid på. Nu mangler jeg bare at installere en linux udgivelse, som jeg kan lide. Har tænkt på xubuntu eller noget i den dur. Jeg vil også lave en video med video redigerings programmerne.

Jeg har også kommet lidt bagud med video om hvordan man downloader gratis og lovlig musik, jeg har optaget videoerne men er ikke helt tilfreds.

Ingen kommentarer: