søndag den 30. januar 2011

Jeg hader copyright personer (kom med gratis el. CC værker)

Helt ærligt... så er jeg ved at blive træt af personer som siger:
"EH.... BÆH..... Jeg har copyright på mit billede og du skal lade være med at kopiere det til andre sider bla bla bla...."

Jeg synes folk burde, lave en creative commons licens, fordi så må man gerne kopiere billedet, og videregive den til at andre sider, hvor jeg på samme tid henviser til hendes/hans side.
http://creativecommons.org/choose/?lang=da

Det betyder at begge får gavn af det.
Faktisk får personen/ejeren mere gavn af at jeg, som interessere mig for hendes/hans værk, videre giver værket fordi, så ved dem, som ser billedet, hvem der har lavet den, og vil tjekke hende/ham mere ud. Det er gratis promotion/reklame.

Men selvfølgelig, det er nået I bestemmer.

Jeg vil gerne opfordre jer, som udgiver i CC, eller bare gratis, til at skrive herinde i kommentarene, hvor I linker til værket.

Ingen kommentarer: